24. 3. 2023
Světový den poezie UNESCO
První část programu byla věnována básnickému kvízu o čtrnácti otázkách. Žáci byli rozděleni do menších skupin a zamýšleli se nad zajímavostmi ze světa poezie. Nejlepšími řešitelkami kvízu se stala děvčata z 1.A a ze 2.S se shodným počtem bodů.
Druhá část programu se formou básnických dílen zaměřovala na konkrétní práci s texty. Třída 1.A tvořila za pomoci rozstříhaných novin, jak to hlásá Tristan Tzara, texty dadaistické a rovněž surrealistické, 1.B se zaměřila na překladovou poezii z angličtiny, němčiny, ruštiny, polštiny a latiny, 1.S zase pracovala experimentální formou - generovala texty za pomoci algoritmu internetového vyhledávače Google. Druhé ročníky byly orientovány na poezii vizuální: 2.A si vyzkoušela tvorbu apollinairovského kaligramu, 2.S pracovala s moderní a dnes velmi oblíbenou technikou blackout poetry.
Z prakticky zaměřeného workshopu vzniklo velké množství povedených a kvalitních textů, které budou vystaveny ve vestibulu školy a ukáží tak kreativitu a verbální obratnost našich žáků.
Žákům děkujeme za hladký průběh akce a vervu, s níž se do jednotlivých úkolů pustili.
PK CJL a společenskovědních předmětů