Předmětové komise

Předmětová komise sociálních předmětů

Předmětová komise sociálních předmětů sdružuje učitele, kteří zaštitují výuku odborných, sociálních předmětů. Předmětová komise se schází na pravidelných schůzkách, kde jednotliví členové spolupracují v oblasti metodiky a didaktiky vyučování a koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti

Složení předmětové komisePředmětová komise sociálních předmětů

Předseda komise: 
  • Mgr. Barbora Hofrová
Členové:
  • Mgr. Barbora Malá
  • Mgr. Jitka Kučerová
  • Mgr. Michaela Karafiátová
  • Mgr. Věra Čecháková
  • Mgr. Věra Koščová
  • Mgr. Hana Ponížilová
  • Mgr. et Mgr. Edita Pechová
Úkoly předmětové komise 
  • Rozpracovává učební plány do jednotlivých předmětů a ročníků.
  • Sleduje vybavenost učebními pomůckami a učebnicemi.
  • Sleduje nové poznatky vyučovacích oborů a předmětů, zavádí je do výuky.
  • Organizuje vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
  • Plánují DVPP.
  • Navrhuje a vyhodnocuje kontrolní práce žáků, průběžné a závěrečné zjišťování znalostí žáků aj.
  • Metodicky zajišťuje a koordinuje péči o nadané žáky a žáky zdravotně postižené.
  • Podílí se na úpravě školního vzdělávacího programu.
  • Připravují žáky na soutěže, jednotlivé soutěže přidělují vyučujícím.
  • Vytváří plán odborných exkurzí, odborných přednášek a akcí.
  • Vytváří a zpracovává podklady pro výroční zprávy a sebehodnocení školy.

Předmětová komise zdravotnických předmětů 

Předmětová komise zdravotnických předmětů sdružuje odborné učitelky vyučující níže zmíněné odborné předměty. Vyučující spolupracují v oblasti metodiky a didaktiky vyučování, koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti, vytvářejí koncepci jednotlivých oborů.

Složení předmětové komisePředmětová komise zdravotnických předmětů

Předseda komise:
  • Mgr. Přijalová Andrea
Členové:
  • Mgr. Dobroslávková Eva
  • PhDr. Hanáková Ludmila
  • Mgr. Hofrová Barbora
  • Mgr. Honešová Věra
  • Mgr. Hrdinová Pavlína
  • Mgr. Karafiátová Michaela
  • Mgr. Koščová Věra
  • Mgr. Kovářová Hana
  • Mgr. Luběnová Veronika
  • Mgr. Malá Barbora
  • Mgr. Ponížilová Hana
  • Mgr. Skácelíková Lucie
  • Mgr. Sojková Monika
Úkoly předmětové komise 
  • Zpracovávají tematické plány do jednotlivých předmětů a ročníků.
  • Koordinují tematické a časové plány učiva předmětů, z hlediska uplatňování mezipředmětových vztahů, zařazují do výuky oblasti informační technologie, environmentální výchovy, člověk a svět práce, člověk a životní prostředí, občan v demokratické společnosti.
  • Realizují a vyhodnocují mimovyučovací aktivity pro žáky
  • Sledují vybavenost učeben učebními pomůckami, předkládají návrhy pomůcek ke koupi, k inovaci učeben
  • Stanovují učební opory vždy pro následující školní rok
  • Organizují vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
  • Plánují DVPP.
  • Uskutečňují, vyhodnocují a srovnávají vstupní a výstupní testy z především teoretických maturitních předmětů
  • Tvoří, schvalují maturitní témata.
  • Koordinují počet a obsah písemných prací žáků, sjednocují způsob klasifikace a hodnocení žáků.
  • Podílejí se na úpravě školního vzdělávacího programu.
  • Připravují žáky na soutěže
  • Organizují soutěže – školní, regionální, případně celostátní kola
  • Vytvářejí plán odborných exkurzí, kulturních akcí, odborných přednášek, akcí a soutěží týkající se odborné oblasti
  • Spolupracují se sociálními partnery

Předmětová komise přírodovědných předmětů

Předmětová komise přírodovědných předmětů je složena z pedagogů, kteří vyučují předměty: matematika (MAT), fyzika (FYZ), chemie (CHE), biologie a ekologie (BAE) a  informační a komunikační technologie (IKT). Členové PK se pod vedením předsedy účastní  společných schůzek, které se konají pravidelně v průběhu školního roku. O činnosti PK informuje předseda PK ředitelku školy.

Složení předmětové komise přírodovědných předmětůPředmětová komise přírodovědných předmětů

Předseda komise:
  • Mgr. František Vejvoda (MAT, FYZ)
Členové:
  • Mgr. Jana Kopúnová (CHE, MAT)
  • Mgr. Michal Pátek (IKT)
  • Mgr. Vlastimil Botek (TV)
  • Ing. Helena Zaoralová (CHE, BEA, IKT)
Úkoly předmětové komise 
  • Zavádění nových metod a forem práce do výuky, vzájemná výměna zkušeností v této oblasti.
  • Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v  jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty.
  • Spolupráce s výchovným poradcem a třídními učiteli při vzdělávání žáků se  speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (nastavení účinných podpůrných opatření a jejich vyhodnocování)
  • Organizace akcí doplňujících běžnou výuku, např. exkurze (Sklárny Květná, Planetárium), soutěže, účast odborníků ve výuce a následné informování veřejnosti prostřednictvím webových stránek školy.
  • Účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (konference, semináře, školení) a následné využití nových poznatků ve výuce.
  • Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na  hodnocení a klasifikaci žáků.
  • Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících.
  • Podíl na vytváření a realizaci Ročního plánu EVVO, spolupráce s koordinátorem EVVO.
  • Stanovení konzultačních hodin.
  • Spolupráce s dalšími předmětovými komisemi.

Předmětová komise cizích jazyků

Složení předmětové komise cizích jazykůKomise cizích jazyků

Předseda komise
  • Mgr. Veronika Jelínková (ANJ, ANK)
Členové
  • Mgr. Jitka Kučerová (ANJ, ANK)
  • Mgr. Michaela Vajdová (ANJ, ANK)
  • Mgr. Pavla Válková (ANJ, ANK)

 

Předmětová komise cizích jazyků se skládá z pedagogů, kteří vyučují tyto předměty: anglický jazyk (ANJ) a konverzace z anglického jazyka (ANK). Členové PK se pravidelně scházejí na společných schůzkách, na kterých plánují a koordinují svoji činnost. O činnosti PK informuje předseda komise ředitelku školy.

Úkoly předmětové komise:

  • Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty
  • Efektivní využívání ICT technologií ve vyučovacích hodinách anglického jazyka
  • Důraz na přípravu k maturitní zkoušce v souladu s platnými dokumenty (RVP, ŠVP, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky)
  • Tvorba a schvalování maturitních témat
  • Spolupráce s výchovnou poradkyní a třídními učiteli v oblasti péče o žáky se specifickými poruchami učení
  • Zapojení rodilých mluvčích do vyučovacích hodin anglického jazyka
  • Plánování a organizace aktivit doplňující výuku (divadelní představení v anglickém jazyce, online přednášky v anglickém jazyce, exkurze ve vzdělávacích institucích, okresních a krajských knihovnách s aktivitami zaměřenými na cizojazyčné sekce)
  • Organizace a příprava žáků k soutěžím z anglického jazyka
  • Nabídka kroužku English Club s důrazem na přípravu k maturitní zkoušce
  • Podpora odborného růstu učitelů a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
  • Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků
  • Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících
  • Spolupráce se školní knihovnou
  • Stanovení konzultačních hodin jednotlivých vyučujících
  • Spolupráce s dalšími předmětovými komisemi

Předmětová komise českého jazyka a společenskovědních předmětů

Předmětová komise českého jazyka a společenskovědních předmětů sdružuje pedagogy, kteří vyučují tyto předměty: český jazyk a literatura (CJL), občanská nauka (OBN), dějepis (DEJ) a ekonomika (EKO). Členové PK se pod vedením předsedy účastní společných schůzek, na kterých rozvíjí a plánují svoji činnost. O činnosti PK informuje předseda PK ředitelku školy.

Složení předmětové komise českého jazyka a společenskovědních předmětůPředmětová komise CJL
Předseda komise:
  • Mgr. Patrik Dudek (CJL, DEJ)
Členové:
  • Mgr. Eva Stručovská (CJL)
  • Mgr. Klára Adamíková (OBN)
Úkoly předmětové komise 
  • Zavádění nových metod a forem práce do výuky, vzájemná výměna zkušeností.
  • Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty.
  • Příprava seznamu literárních děl pro maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury a  jeho zveřejnění na webových stránkách školy.
  • Příprava žáků na maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury v souladu s platnými dokumenty (RVP, ŠVP, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky).
  • Spolupráce s  výchovným poradcem a třídními učiteli při vzdělávání žáků se  speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (nastavení účinných podpůrných opatření a jejich vyhodnocování)
  • Plánování a organizace akcí doplňujících běžnou výuku, např. exkurze (do knihoven a  dalších institucí) soutěže (Olympiáda v českém jazyce), návštěva divadelních a   filmových přestavení, účast odborníků ve výuce a následné informování veřejnosti prostřednictvím webových stránek školy.
  • Účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (konference, semináře) a následné využití nových poznatků ve výuce.
  • Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na  hodnocení a klasifikaci žáků.
  • Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících.
  • Spolupráce se školní knihovnou, podávání návrhů na doplnění knihovního fondu.
  • Stanovení konzultačních hodin jednotlivých vyučujících.

Předmětová komise psychologických předmětů

V předmětové komisi psychologických předmětů spolupracují vyučující v oblasti metodiky a didaktiky vyučování, koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti.

Složení předmětové komisePředmětová komise psychologických předmětů

Předseda komise:
  • Mgr. Pavlína Hrdinová
Členové:
  • Mgr. Barbora Hofrová
  • Mgr. Pavlína Hrdinová
  • Mgr. Michaela Karafiátová
  • Mgr. Hana Kovářová
  • Mgr. Barbora Malá
  • Mgr. et Mgr. Edita Pechová
Úkoly předmětové komise
  • Zpracovávají tematické plány do jednotlivých předmětů a ročníků vzdělávacích programů Praktická sestra a Sociální činnost.
  • Koordinují tematické a časové plány učiva předmětů z hlediska uplatňování mezipředmětových vztahů.
  • Sledují vybavenost učebny psychologie učebními pomůckami, předkládají návrhy pomůcek ke koupi, respektive k inovaci učebny.
  • Stanovují studijní opory pro aktuální školní rok.
  • Iniciují vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
  • Plánují další vzdělávání pedagogických pracovníků.
  • Srovnávají výsledky vzdělávání v rámci ročníků, především vyhodnocují připravenost žáků k vykonání maturitní zkoušky.
  • Tvoří a schvalují maturitní témata.
  • Sjednocují způsob klasifikace a hodnocení žáků v jednotlivých ročnících.
  • Podílejí se na úpravě školních vzdělávacích programů.
  • Metodicky vedou žáky na soutěže. 
  • Organizují soutěže – školní, regionální, případně celostátní kolo Olympiády z psychologie a komunikace.
  • Vytvářejí plán odborných exkurzí, odborných přednášek, příp. navrhují do výuky zařazení odborníka z praxe.
  • Spolupracují s ostatními předmětovými komisemi.