Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

19. 6. 2024

Hate speech, dezinformace a reklama: předivo 21. století

Hate speech, dezinformace a reklama: předivo 21. století

V souvislosti s Týdnem škol UNESCO jsme se zaměřili na problémy dnešní digitální doby.


Jedním z témat, jež byla letos vyhlášena v rámci Sítě přidružených škol UNESCO, k níž patří také naše škola, byla problematika hate speech a mediální výchovy. Své o tom ví i žáci prvního ročníku oboru Sociální činnost.

Ti se totiž během výuky Občanské nauky blíže seznamovali s oblastí mediální gramotnosti a mediální komunikace.

Objasňovali tak při výuce např. pojmy masová média, reklama nebo etický kodex reklamy. Mapovali také problematiku svobodného přístupu k informacím, srovnávali klady a zápory svobody slova, vyhledávali informace a jejich obsahy, snažili se porozumět jejich významu, analyzovat je a porovnávat s dosavadními zkušenostmi.

Speciální pozornost pak byla zaměřena na fenomén dnešní doby: hate speech bezdůvodně podporující mezilidské násilí, což je skutečnost, jež jednoznačně vyrůstá právě z oblasti mediálního světa.

Na základě srovnávání obsahu seriózního a bulvárního tisku si konečně žáci také uvědomovali, jak je „opravdovost“ informací ve skutečnosti křehká a lze jednoduchým způsobem docílit toho, aby byla zcela mylně vyložena a zneužita.

 

PK CJL a společenskovědních předmětů