Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

25. 11. 2022

První pomoc se záchranáři z praxe

Výuka první pomoci se záchranáři z praxe

V rámci projektu Implementace krajského akčního plánu rozvoje vzdělávání pro území Zlínského kraje II naše škola realizovala aktivitu s názvem Zapojení odborníka z praxe do výuky na SŠ. Využili jsme tak spolupráci s PhDr. Davidem Románkem a Jaroslavem Sedlářem, záchranáři Zdravotnické záchranné služby Kroměříž.


Odborníci ve vzájemné spolupráci s pedagogy školy vedli teoreticko-praktickou výuku v prvních ročnících oboru Praktická sestra v předmětu První pomoc. Žáci si pod dohledem odborníka z praxe vyzkoušeli jednotlivé odborné úkony, mezi které patří například trojitý manévr pro zajištění průchodnosti dýchacích cest nebo manipulace s laryngoskopem, kterou žáci ocenili nejvíce.

Na závěr výuky naši žáci zhlédli ukázku prvotního vyšetření zraněného v modelové situaci, kterou předvedl a okomentoval právě odborník z praxe.

V rámci této spolupráce došlo k předání odborných znalostí a zkušeností nejen žákům, ale také pedagogům, kteří mohou nabyté zkušenosti předávat dalším žákům, a tím ještě více zkvalitnit odbornou výuku.

Spolupráci pedagoga s odborníkem z praxe shledáváme velmi přínosnou a těšíme se na další spolupráci.

Mgr. Veronika Luběnová a Mgr. Andrea Přijalová