Předmětové komise
Předmětová komise sociálních předmětů
Předmětová komise sociálních předmětů sdružuje učitele, kteří zaštitují výuku odborných, sociálních předmětů. Předmětová komise se schází na pravidelných schůzkách, kde jednotliví členové spolupracují v oblasti metodiky a didaktiky vyučování a koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti
Složení předmětové komise
Předseda komise:
- Mgr. Barbora Hofrová
Členové:
- Mgr. Barbora Malá
- Mgr. Jitka Kučerová
- Mgr. Michaela Karafiátová
- Mgr. Věra Čecháková
- Mgr. Věra Koščová
- Mgr. Hana Ponížilová
- Mgr. et Mgr. Edita Pechová
Úkoly předmětové komise
- Rozpracovává učební plány do jednotlivých předmětů a ročníků.
- Sleduje vybavenost učebními pomůckami a učebnicemi.
- Sleduje nové poznatky vyučovacích oborů a předmětů, zavádí je do výuky.
- Organizuje vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
- Plánují DVPP.
- Navrhuje a vyhodnocuje kontrolní práce žáků, průběžné a závěrečné zjišťování znalostí žáků aj.
- Metodicky zajišťuje a koordinuje péči o nadané žáky a žáky zdravotně postižené.
- Podílí se na úpravě školního vzdělávacího programu.
- Připravují žáky na soutěže, jednotlivé soutěže přidělují vyučujícím.
- Vytváří plán odborných exkurzí, odborných přednášek a akcí.
- Vytváří a zpracovává podklady pro výroční zprávy a sebehodnocení školy.
Předmětová komise zdravotnických předmětů
Předmětová komise zdravotnických předmětů sdružuje odborné učitelky vyučující níže zmíněné odborné předměty. Vyučující spolupracují v oblasti metodiky a didaktiky vyučování, koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti, vytvářejí koncepci jednotlivých oborů.
Složení předmětové komise
Předseda komise:
- Mgr. Přijalová Andrea
Členové:
- Mgr. Dobroslávková Eva
- PhDr. Hanáková Ludmila
- Mgr. Hofrová Barbora
- Mgr. Honešová Věra
- Mgr. Hrdinová Pavlína
- Mgr. Karafiátová Michaela
- Mgr. Koščová Věra
- Mgr. Kovářová Hana
- Mgr. Luběnová Veronika
- Mgr. Malá Barbora
- Mgr. Ponížilová Hana
- Mgr. Skácelíková Lucie
- Mgr. Sojková Monika
Úkoly předmětové komise
- Zpracovávají tematické plány do jednotlivých předmětů a ročníků.
- Koordinují tematické a časové plány učiva předmětů, z hlediska uplatňování mezipředmětových vztahů, zařazují do výuky oblasti informační technologie, environmentální výchovy, člověk a svět práce, člověk a životní prostředí, občan v demokratické společnosti.
- Realizují a vyhodnocují mimovyučovací aktivity pro žáky
- Sledují vybavenost učeben učebními pomůckami, předkládají návrhy pomůcek ke koupi, k inovaci učeben
- Stanovují učební opory vždy pro následující školní rok
- Organizují vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
- Plánují DVPP.
- Uskutečňují, vyhodnocují a srovnávají vstupní a výstupní testy z především teoretických maturitních předmětů
- Tvoří, schvalují maturitní témata.
- Koordinují počet a obsah písemných prací žáků, sjednocují způsob klasifikace a hodnocení žáků.
- Podílejí se na úpravě školního vzdělávacího programu.
- Připravují žáky na soutěže
- Organizují soutěže – školní, regionální, případně celostátní kola
- Vytvářejí plán odborných exkurzí, kulturních akcí, odborných přednášek, akcí a soutěží týkající se odborné oblasti
- Spolupracují se sociálními partnery
Předmětová komise přírodovědných předmětů
Předmětová komise přírodovědných předmětů je složena z pedagogů, kteří vyučují předměty: matematika (MAT), fyzika (FYZ), chemie (CHE), biologie a ekologie (BAE) a informační a komunikační technologie (IKT). Členové PK se pod vedením předsedy účastní společných schůzek, které se konají pravidelně v průběhu školního roku. O činnosti PK informuje předseda PK ředitelku školy.
Složení předmětové komise přírodovědných předmětů
Předseda komise:
- Mgr. František Vejvoda (MAT, FYZ)
Členové:
- Mgr. Jana Kopúnová (CHE, MAT)
- Mgr. Michal Pátek (IKT)
- Mgr. Vlastimil Botek (TV)
- Ing. Helena Zaoralová (CHE, BEA, IKT)
Úkoly předmětové komise
- Zavádění nových metod a forem práce do výuky, vzájemná výměna zkušeností v této oblasti.
- Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty.
- Spolupráce s výchovným poradcem a třídními učiteli při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (nastavení účinných podpůrných opatření a jejich vyhodnocování)
- Organizace akcí doplňujících běžnou výuku, např. exkurze (Sklárny Květná, Planetárium), soutěže, účast odborníků ve výuce a následné informování veřejnosti prostřednictvím webových stránek školy.
- Účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (konference, semináře, školení) a následné využití nových poznatků ve výuce.
- Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků.
- Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících.
- Podíl na vytváření a realizaci Ročního plánu EVVO, spolupráce s koordinátorem EVVO.
- Stanovení konzultačních hodin.
- Spolupráce s dalšími předmětovými komisemi.
Předmětová komise cizích jazyků
Složení předmětové komise cizích jazyků
Předseda komise
- Mgr. Veronika Jelínková (ANJ, ANK)
Členové
- Mgr. Jitka Kučerová (ANJ, ANK)
- Mgr. Michaela Vajdová (ANJ, ANK)
- Mgr. Pavla Válková (ANJ, ANK)
Předmětová komise cizích jazyků se skládá z pedagogů, kteří vyučují tyto předměty: anglický jazyk (ANJ) a konverzace z anglického jazyka (ANK). Členové PK se pravidelně scházejí na společných schůzkách, na kterých plánují a koordinují svoji činnost. O činnosti PK informuje předseda komise ředitelku školy.
Úkoly předmětové komise:
- Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty
- Efektivní využívání ICT technologií ve vyučovacích hodinách anglického jazyka
- Důraz na přípravu k maturitní zkoušce v souladu s platnými dokumenty (RVP, ŠVP, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky)
- Tvorba a schvalování maturitních témat
- Spolupráce s výchovnou poradkyní a třídními učiteli v oblasti péče o žáky se specifickými poruchami učení
- Zapojení rodilých mluvčích do vyučovacích hodin anglického jazyka
- Plánování a organizace aktivit doplňující výuku (divadelní představení v anglickém jazyce, online přednášky v anglickém jazyce, exkurze ve vzdělávacích institucích, okresních a krajských knihovnách s aktivitami zaměřenými na cizojazyčné sekce)
- Organizace a příprava žáků k soutěžím z anglického jazyka
- Nabídka kroužku English Club s důrazem na přípravu k maturitní zkoušce
- Podpora odborného růstu učitelů a dalšího vzdělávání pedagogických pracovníků
- Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků
- Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících
- Spolupráce se školní knihovnou
- Stanovení konzultačních hodin jednotlivých vyučujících
- Spolupráce s dalšími předmětovými komisemi
Předmětová komise českého jazyka a společenskovědních předmětů
Předmětová komise českého jazyka a společenskovědních předmětů sdružuje pedagogy, kteří vyučují tyto předměty: český jazyk a literatura (CJL), občanská nauka (OBN), dějepis (DEJ) a ekonomika (EKO). Členové PK se pod vedením předsedy účastní společných schůzek, na kterých rozvíjí a plánují svoji činnost. O činnosti PK informuje předseda PK ředitelku školy.
Složení předmětové komise českého jazyka a společenskovědních předmětů
Předseda komise:
- Mgr. Patrik Dudek (CJL, DEJ)
Členové:
- Mgr. Eva Stručovská (CJL)
- Mgr. Klára Adamíková (OBN)
Úkoly předmětové komise
- Zavádění nových metod a forem práce do výuky, vzájemná výměna zkušeností.
- Tvorba školních vzdělávacích programů a tematických plánů v jednotlivých předmětech, realizace výuky v souladu s těmito dokumenty.
- Příprava seznamu literárních děl pro maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury a jeho zveřejnění na webových stránkách školy.
- Příprava žáků na maturitní zkoušku z českého jazyka a literatury v souladu s platnými dokumenty (RVP, ŠVP, Katalog požadavků zkoušek společné části maturitní zkoušky).
- Spolupráce s výchovným poradcem a třídními učiteli při vzdělávání žáků se speciálními vzdělávacími potřebami a žáků nadaných (nastavení účinných podpůrných opatření a jejich vyhodnocování)
- Plánování a organizace akcí doplňujících běžnou výuku, např. exkurze (do knihoven a dalších institucí) soutěže (Olympiáda v českém jazyce), návštěva divadelních a filmových přestavení, účast odborníků ve výuce a následné informování veřejnosti prostřednictvím webových stránek školy.
- Účast na dalším vzdělávání pedagogických pracovníků (konference, semináře) a následné využití nových poznatků ve výuce.
- Podíl na aktualizaci přílohy školního řádu pro daný školní rok - Požadavky na hodnocení a klasifikaci žáků.
- Aktualizace studijních opor v jednotlivých předmětech a ročnících.
- Spolupráce se školní knihovnou, podávání návrhů na doplnění knihovního fondu.
- Stanovení konzultačních hodin jednotlivých vyučujících.
Předmětová komise psychologických předmětů
V předmětové komisi psychologických předmětů spolupracují vyučující v oblasti metodiky a didaktiky vyučování, koordinují své působení v pedagogické a výchovné oblasti.
Složení předmětové komise
Předseda komise:
- Mgr. Pavlína Hrdinová
Členové:
- Mgr. Barbora Hofrová
- Mgr. Pavlína Hrdinová
- Mgr. Michaela Karafiátová
- Mgr. Hana Kovářová
- Mgr. Barbora Malá
- Mgr. et Mgr. Edita Pechová
Úkoly předmětové komise
- Zpracovávají tematické plány do jednotlivých předmětů a ročníků vzdělávacích programů Praktická sestra a Sociální činnost.
- Koordinují tematické a časové plány učiva předmětů z hlediska uplatňování mezipředmětových vztahů.
- Sledují vybavenost učebny psychologie učebními pomůckami, předkládají návrhy pomůcek ke koupi, respektive k inovaci učebny.
- Stanovují studijní opory pro aktuální školní rok.
- Iniciují vhodný výběr vyučovacích forem, metod, didaktické techniky.
- Plánují další vzdělávání pedagogických pracovníků.
- Srovnávají výsledky vzdělávání v rámci ročníků, především vyhodnocují připravenost žáků k vykonání maturitní zkoušky.
- Tvoří a schvalují maturitní témata.
- Sjednocují způsob klasifikace a hodnocení žáků v jednotlivých ročnících.
- Podílejí se na úpravě školních vzdělávacích programů.
- Metodicky vedou žáky na soutěže.
- Organizují soutěže – školní, regionální, případně celostátní kolo Olympiády z psychologie a komunikace.
- Vytvářejí plán odborných exkurzí, odborných přednášek, příp. navrhují do výuky zařazení odborníka z praxe.
- Spolupracují s ostatními předmětovými komisemi.