Nastavení cookies

Zde můžete nastavit používání souborů cookies podle vlastních preferencí.

Technické cookies

jsou nezbytné pro správné fungování webu. Technické cookies musí být vždy aktivní (nelze je individuálně deaktivovat), proto se pro jejich využívání souhlas neuděluje.

Analytické cookies

nám umožňují porozumět jak web využíváte, abychom jej mohli zlepšovat. Analytické cookies umožňují měření výkonu webu (počtu návštěv a zdrojů návštěvnosti). Takto získaná data zpracováváme souhrnně, bez použití identifikátorů ukazujících na konkrétního uživatele.

Personalizované cookies

ukládají informace o Vašem osobním nastavení webu. Personalizované cookies potřebujeme k tomu, abychom přizpůsobili web a jeho chování co nejvíce Vašim potřebám a zájmům.

Reklamní cookies

nastavují prostřednictvím tohoto webu naši reklamní partneři. Reklamní cookies nám umožňují zobrazovat takový obsah, který bude zajímavý a užitečný právě pro Vás.

Používáme soubory cookies

Soubory cookies využíváme k analýze návštěvnosti, zapamatování preferencí a zlepšování použitelnosti webu. Souhlas udělíte kliknutím na tlačítko "Souhlasím".

Nastavení Souhlasím

Souhlas můžete také odmítnout.

4. 7. 2022

Interaktivní přednáška Učíme prožitkem

Interaktivní přednáška Učíme prožitkem

Konec školního roku přináší také více času na různé přednášky, které se vztahují k našemu studiu na škole. Jedna taková se konala i pro žáky tříd 3.A a 3.S, kteří měli úžasnou příležitost vyzkoušet a poslechnout si něco více o zrakovém postižení.


V pondělí 27. 6. za námi zavítali poradci z centra pro zrakově postižené se svým nabitým programem, který obsahoval nejen povídání a videa, ale také jednotlivé interaktivní stanoviště. Mohli jsme si vyslechnout informace ze života lidí se zrakovým postižením, dozvědět se jak s dotyčnými zacházet a jak jim pomoci, a zhlédnout zajímavá videa s touto tématikou.

V interaktivní části jsme si vyzkoušeli například i chůzi poslepu s bílou holí, skládat pěnové puzzle po hmatu, rozpoznat koření dle čichu, či například přelít vodu z láhve do hrníčku. Ačkoliv se mohou zdát všechny zmíněné aktivity jednoduché, mohli jsme se přesvědčit, že tomu tak skutečně není a především je potřeba využívat mnohem více ostatních smyslů, neboť údajně očima se orientujeme na 80–90 %.

Nyní už dobře víme, že není potřeba se bát pomoci zrakově postiženým a také, jak bezpečně na to.

Tereza Šílová, žákyně 3.A